Forum Witam na stronie o Shaman King. Strona Główna
 Strona glówna  •  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Galerie  •  Rejestracja  •   Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj 
Duchy 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Witam na stronie o Shaman King. Strona Główna -> Postacie i Duchy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor
Wiadomość
Hana
Początkujący Szaman
Początkujący Szaman



Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:09, 08 Lis 2006  

Amidamaru

Historia

Amidamaru jest duchem legendarnego samuraja, który żył ponad 600 lat temu. Stoczył on wiele krwawych walk w wojnie prowincjonalnej. W czasach swojej młodości samuraj miał przyjaciela, Mosuke, kowala – mistrza kuźni. W okresie zawieruchy, wojny i głodu dwóm roninom udało się nająć u jednego z panów feudalnych. Gdy Mosuke wykonał wspaniały miecz na zamówienie władcy, Amidamaru otrzymał rozkaz wyroku na Mosuke, by ten nie mógł już wykonać lepszego miecza dla kogoś innego. Gdy przyjaciele się o tym dowiedzieli, Amidamaru postanowił w imię przyjaźni złamać lojalność wobec swojego daimyō (co było wyjątkowym dyshonorem dla samuraja) i postanowił ocalić kowala. W rewanżu za ocalenie Mosuke postanowił przekuć dotychczasowy miecz Amidamaru – Harasume, który kiedyś wykonał dla niego z jedynej pamiątki po swoim ojcu – na jeszcze lepszy miecz i z jego pomocą ostatecznie opuścić niegościnne ziemie.

Rzeczy nie ułożyły się jak należy: wieści o spisku doszły do uszu władcy. Amidamaru został zaatakowany przez straż daimyō, stąd też urosła legenda o demonie Amidamaru, ostatecznie zostaje on jednak pokonany (wg anime: po zabiciu pięćdziesięciu wojowników samuraj umiera z wycieńczenia). Dlatego też wzgórze na którym przelano tyle krwi nazwano później Strasznym Wzgórzem, przez pokolenia zaś przekazywano wieść, iż jest ono nawiedzone przez okrutnego ducha, demona w ludzkiej skórze.

Co do Amidamaru, okazało się, iż ten czekał przez 600 lat na swojego przyjaciela, który miał "wkrótce" nadejść z jego odnowionym mieczem i wtedy razem uciec (obietnica samuraja jest wiążąca). Mosuke, który został zamordowany w tym samym czasie, wstydził się z kolei tego, iż to przez niego jego przyjaciel jest postrzegany jako demon, gdyż nie zdołał oddać mu jego miecza. Oba duchy czekały na siebie przez ponad sześć wieków...

Duch-stróż

Ryu, który znalazł kolejne "najlepsze miejsce", tym razem właśnie na Strasznym Wzgórzu, za nic bierze sobie legendę o okrutnym samuraju – po prostu nie wierzy w istnienie duchów. Manta, który wraca przez cmentarz mając nadzieję na ponowne spotkanie nowego ucznia (Yoh), którego ujrzał tam kilka dni wcześniej, demaskuje się i zostaje pobity przez paczkę Ryu.

Yoh staje w obronie swojego nowego przyjaciela i postanawia dać nauczkę przywódcy gangu. Amidamaru, którego grób został rozbity, a spokój zakłócony, chętnie łączy się z młodym szamanem i z pomocą Yoh łatwo pokonuje Ryu. Samuraj jednak nie przystaje na propozycję szamana, aby ten dołączył do niego. Wkrótce Yoh poznaje wszystkie elementy układanki: Harasume, Mosuke i Amidamaru. Pomaga rozwiązać problem trapiący samuraja od ponad pół tysiąca lat, dlatego ciekawy jeszcze świata Amidamaru postanawia przyłączyć się do szamana.

W anime, gdy Yoh znajduje Amidamaru, ten odrzuca jego propozycję. Ryu atakuje Yoh dopiero po rozwiązaniu zagadki Harasume i to Amidamaru w ramach rewanżu postanawia przerwać swoją ostatnią podróż i pomóc chłopcu. Pod koniec drugiej serii, gdy walka z Hao i jego duchem-stróżem rozgorzała na dobre, zgromadzeni w Dobie Village szamani umożliwiają mu wykonanie tzw. oversoul poprzez przekazanie mu swojego furyoku. Dzięki temu Amidamaru przeistacza się w okazałego, wielkiego i potężnego ducha, całkowicie obecnego materialnie, co pozwala mu na stanięcie w szranki z przeciwnikiem jak równy z równym.

Amidamaru jest przyjaznym, uczynnym duchem, który staje się najlepszym przyjacielem Yoh. Samuraj traktuje go jak swojego przełożonego, co jest poniekąd naturalne dla tego zawodu, Amidamaru nie mógłby się zapewne odnaleźć w innej sytuacji, dlatego też nieustannie zwracając się do niego używa słów okazujących duży szacunek. Mimo iż z początku nie rozumie otaczającego go starszego o tyle wieków świata, jak również wyjątkowo luźnej postawy swojego szamana: jest cichy i zbity z tropu, gdy wreszcie poznaje Yoh lepiej, staje się wspaniałym kompanem. Sam Yoh całkowicie ufa swojemu duchowi, ten zaś nieustannie okazuje swoją wdzięczność na polu walki i poza nią.

Bason

Bason jest duchem olbrzymiego chińskiego generała, służącego od wieków rodzinie Tao. Jest duchem-opiekunem Rena, rywala Yoh. Jest wyjątkowo lojalny i zawsze okazuje najwyższy szacunek swemu panu, Renowi, który jednak traktuje go jak narzędzie. Ten z kolei nie widzi siebie w żadnej innej roli jak tylko u jego boku.

Ponieważ wygląda młodo, można spodziewać się, iż jest postacią nieprzeciętną, jeżeli zdołał w tak krótkim okresie życia zdobyć rangę generalską. Dlatego też jako wojownik jest postrzegany za jednego z najlepszych żyjących do tej pory na ziemi. W anime Amidamaru twierdzi, że jego ziemski żywot przypada na rządy Kublakana (angielski odczyt imienia mongolskiego chana Kubilaja) żyjącego w XIII w., z kolei w innym miejscu i mandze wspominane jest, iż żył on ponad 1800 lat temu.

Widząc przyjaźń, która jest między Yoh a Amidamaru zauważa, że jest to ważny element, którego dotychczas brakowało w jego relacji do Rena. Gdy Ren dorasta do zaufania i przyjaźni, a spotkanie z Yoh odmieniło go wewnętrznie, zmianie ulegają również jego stosunki z Basonem, jednakże w obu przypadkach Ren nie potrafi przyznać się do "słabości", za jaką uważa przyjaźń. Jego medium jest guan dao.

Kakuoh / Czarny kruk

Kakuoh jest duchem konia Basona, na którym walczył on ponad 1800 lat temu. Wg tego ostatniego jest on na nim niepokonany, choć z mangi i anime dowiadujemy się, iż pojedynek Yoh przeciw Renowi używającego tych dwóch duchów zakończył się remisem. Medium Kakuoha jest Hakuoh, koń szamański ćwiczony do osiągania jedności ducha.

Lee Pyron (Lee Bailong) / Lee Pai Long

Pyron był legendarnym mistrzem sztuk walki i gwiazdą filmów akcji kung-fu. Zginął w ponad siedemnaście lat temu w tajemniczych okolicznościach, gdyż nigdy nie odnaleziono jego ciała. Lee zagrał w trzynastu filmach, które były demonstracją zadziwiającej siły, zwinności oraz umiejętności. Nowatorski styl walki, opracowany przez Pyrona, Daodando, będący odmianą Ejuuken – systemu jego mistrza, czyni z niego trudnego przeciwnika. Pyron jest duchem-stróżem Jun. Warto dodać, iż postać ta jest mocno oparta na osobie Bruce'a Lee. Lee Bailong jest chińskim nazwiskiem tej postaci, z kolei Lee Pyron oryginalnym, japońskim. Medium są jego zwłoki.

Tokagerō

Tokagerō, gdy był dzieckiem doświadczył bólu i cierpienia ówczesnego świata. Nawet jego matka poświęciła swoje życie, aby w ten sposób ocalić jego (był zmuszony do kanibalizmu). Jego głównym celem życia stało się przetrwanie, jak chciała jego matka. Dlatego też jego symbolem stała się jaszczurka – istota zdolna do przystosowania do trudnych warunków, a także (w przypadku niektórych gatunków) zdolna poświęcić część swojego ciała (poprzez odrzucenie), aby ratować życie.

Ostatecznie w czasie próby rozboju na młodym Amidamaru, został przez niego zabity przed sześciuset laty. Ten rozgoryczony zaistniałą sytuacją postanawia zemścić się na nim w życiu pozagrobowym, choć sam Amidamaru nie pamięta nawet jego osoby (musiał bronić swoich przyjaciół przed wieloma tego typu osobnikami). Jego sposobem na zemstę jest użycie Harasume, miecza wykutego przez najlepszego przyjaciela Amidamaru, Mosuke. Zdeterminowany Tokagerō chce, aby Amidamaru poczuł, czym jest utrata najbardziej cenionej rzeczy. To dążenie bandyty stawia samuraja w impasie: zniszczenie miecza, będącego jedyną pamiątką po przyjacielu a poświęceniem życia opętanego przez Tokagerō Ryu. Ostatecznie zrozumienie i zaufanie ofiarowane przez Yoh przełamuje żal i rozgoryczenie, które przez tyle lat trawiło duszę biednego Tokagerō.

Wydawałoby się, iż samolubny i nieznośny nie nadaje się na ducha-stróża, jednak dzielnie trwa do końca u boku Ryu od momentu, w którym ten postanowił zostać szamanem. Jego medium staje się dotychczasowa broń Ryu, której używał on będąc w gangu – bokutō.

Straż Johtō

Są elitarnym oddziałem pięciu strażników rodziny Tao, którym przewodził duch Shamona. Zniszczone przez Rena, Yoh, Horohoro oraz Ryu. Ich medium były zwłoki ludzkie połączone z różnymi zabójczymi elementami z natury, czy też wynalazków człowieka.

Kororo / Corey

Kororo jest uświęconą duszą (ang. sacred soul), żeńskim osobnikiem z plemienia drobiażdżków (jap. koroppo kuru, ang. miniuitans). Kororo w gruncie rzeczy jest duchem kontrolującym aspekt lodu i śniegu, co Horohoro potrafi doskonale wykorzystać w trakcie walki.

Drobiażdżki żyją w zgodzie z naturą, a Ajnowie zawdzięczają im wiele z ich osiągnięć, szczególnie zaś naukę o harmonii w jakiej człowiek powinien współżyć z przyrodą. Ponieważ są to małe duszki żyjące liśćmi lilii, nie wielu jest w stanie je dostrzec.

Mimo swej małej postury Kororo posiada wielką moc. Głównym żartem dotyczącym Kororo przewijającym się w mandze jest to, iż Manta stale odbierany jest jako drobiażdżek – dodatkowo życie Manty komplikuje fakt, iż Kororo jest w nim zauroczona. Jej medium jest snowboard oraz ikupasi wykonane dla niego przez siostrę Pirikę.

Eliza

Eliza była najpiękniejszą dziewczyną w miasteczku, w której wg opowieści Fausta, zakochał się on wychodząc wreszcie w ten sposób ze swojego świata książek. Była ona śmiertelnie chora, jednak klinika prowadzona przez rodzinę Fausta pozwoliła jej na powrót do zdrowia. Wkrótce stała się ona jego żoną i podjęła pracę w klinice, którą on prowadził, w charakterze pielęgniarki. Włamanie do kliniki poskutkowało zakończeniem życia Elizy (zginęła od postrzału w głowę), której mimo starań Fausta nie udało się uratować. Odtąd celem jej męża stało się przywrócenie do życia jej ducha. Udało mu się odnaleźć wyniki badań jego przodka nad nekromancją, które stosuje do wskrzeszania Elizy mocami szamańskimi, aby w ten sposób ulżyć swojemu cierpieniu.

Ponieważ Faust używa jej szkieletu do przeprowadzania kontroli ducha (jest to jej medium), jej obecność wraz ze wzrostem jego mocy staje się coraz bardziej rzeczywista (pod koniec drugiej serii wydaje się być ona nawet normalnym człowiekiem).

Morphin / Chloe

Morphin jest bardzo małym, ale niezwykle silnym duchem, którego moc jest przekazywana z pokolenia na pokolenie w rodzinie Diethelów. Jedynym sposobem pozbawienia Morphin mocy jest zamknięcie jej w specjalnej klatce.

Mosuke

Mosuke jest przyjacielem Amidamaru już od czasów wczesnego dzieciństwa. Gdy Amidamaru postanawia zostać samurajem, Mosuke zostaje kowalem. Kiedy dowiaduje o cesarskim wyroku śmierci postanawia obdarować przyjaciela po raz ostatni jeszcze lepszym mieczem, niż ostatni darowany cesarzowi – Mieczem Światła, Amidamaru zostaje jednak później zmuszony do jego zniszczenia, co z kolei bardzo denerwuje Mosuke.

W mandze łączy się on z mieczem przez siebie wykonanym, będąc de facto duchem Yoh, jednak w anime staje się on duchem-stróżem Manty (mimo jego braku rozwiniętych zdolności szamańskich), medium używanym przez Mantę jest notebook (po zamianie medium z miecza, gdy Fudo przejmuje go, aby sprawować kontrolę nad Mosuke).

Matamune

Nie jest on właściwie duchem, lecz nekomatą. Mimo wszystko dziesięcioletni Yoh odbiera go jako ducha, ponieważ jest to postać dość niezwykła, pozostaniemy przy tym samym terminie.

Matamune jest bardzo mądrym i potężnym opiekunem, co wynika przede wszystkim z tego, iż służy rodzinie Asakura od tysiąca lat, dlatego też tytułuje Yoh mistrzem. Pośredniczy w zapoznaniu Anny i Yoh, gdy ten ma 10 lat. Był pierwszym duchem-stróżem Yoh, choć nie w tym sensie co Amidamaru, gdyż nie był w stanie kontrolować go tak, jak jego. Ciekawostką jest fakt, iż używa on języka wręcz starożytnego, zrozumiałego właściwie tak dla japończyków, jak i chińczyków, co sprawia, iż bywa trudny w odbiorze, choć nie niezrozumiały, przez współcześnie żyjących – fakt ten dodaje jego osobie jeszcze większego dostojeństwa.

Duch ten jest dość dziwny w zachowaniu – oddziałuje bez problemu z materią, co stawia go trochę wyżej niż inne zwykłe duchy: kąpie się, śpi. Przez większość czasu spędził podróżując po świecie i mimo upływu tylu lat bardzo lubi czytać – prawie wszędzie można zobaczyć go z książką. Korzysta również z fajki, która jest zarazem jego medium. Naszyjnik z trzech pazurów niedźwiedzia, istotną część jego wyposażenia, Yoh będzie miał później stale przy sobie.

Historia

Tysiąc lat temu Matamune był zwykłym kotem. Hao, który go odnalazł, przeniknął historię tego kota, który został "nie tylko porzucony przez rodziców, ale też siedmioro jego rodzeństwa zginęło". Wyczuwając w nim silnego ducha postanawia go przygarnąć – tak oto Matamune stał się wiernym towarzyszem i przyjacielem Hao, zawsze odnosząc się do niego z najwyższymi oznakami szacunku.

Wiele zawdzięczając swojemu mistrzowi, jest świadomy, iż przekleństwo jego pana – odczytywanie pragnień i uczuć innych osób wbrew woli jego samego – sprawiło, iż ten obrócił się przeciw rodzajowi ludzkiemu. Ból i cierpienie Hao materializowały się jako demony (jap. oni). Dlatego też, gdy Matamune-kot zdechł, Hao przemienił jego ducha w Goryoushin, specjalnego ducha-stróża przeciwko demonom. Aby ten mógł dobrze wykonywać swoją misję, Hao przekazał również Matamune część swojego furyoku, przelewając je do naszyjnika z pazurów niedźwiedzia. Właśnie dzięki niemu Matamune posiada materialne ciało i żyje w świecie fizycznym dopóty, dopóki nie wyczerpie się jego furyoku.

Gdy Hao popadł ostatecznie w obłęd Matamune postanowił ratować sytuację i przyłączył się w staraniach rodziny Asakura, aby Hao nie stał się królem szamanów. Pięćset lat później, gdy Hao reinkarnował się jako członek plemienia Patch (ang. Patch tribe), Matamune własnoręcznie, wraz z Yohken Asakurą, zamordował swego mistrza. Jako prawdziwy samuraj – człowiek honoru oraz istota pełna wdzięczności za otrzymane dobro, czuje okrutne wyrzuty sumienia z powodu tego, co uczynił.

Mając na uwadze wszystkie powyższe wydarzenia Matamune szuka już od tysiąca lat sposobu, aby ocalić Hao. Stąd też wypływa jego wierność domowi Asakurów – uważa, iż w ten sposób odpokutuje on zbrodnię, której się dopuścił. Żywot Matamune kończy się, gdy zużywa on całe furyoku zawarte w naszyjniku z pazurów do pokonania oni dręczących Annę (ma ona ten sam problem co Hao – potrafi odczytywać mimo wolnie ból serca, co powoduje jej cierpienie uzewnętrzniające się właśnie jako oni). Yoh zabiera ten naszyjnik, aby mieć stałe w pamięci istotę, która tyle uczyniła dla jego miłości.

Shamon / Shaolin

Shamon był mentorem Lee Pyrona. Przywołany przez Annę walczył przeciwko swemu uczniowi używając ciała Yoh, gdy ten w przypływie furii postanowił zamordować Jun w rewanżu za pozbawienie go życia i zabrania 17 lat po śmierci. Walczył również w imię rodziny Tao w ciele zombie, wtedy to Pyron miał okazję zrewanżować się mistrzowi uwalniając go spod władzy Ena Tao – Shamon mógł ostatecznie wrócić do świata zmarłych.

Shamon jest twórcą stylu Ejuuken, na którym Lee Pyron oparł swój system Daodando. Jest mądrym mistrzem i potężnym wojownikiem. Angielska (oraz polska) wersja imienia jest oczywiście nawiązaniem do chińskiego klasztoru Shaolin, miejsca narodzin kung-fu.

Pierwotnie wolny duch (bez żadnego medium – Yoh użył jedności ducha), później jako jego medium służyły zwłoki złożone z różnych ciał (w czasie służby u rodziny Tao).

Korogashi

Korogashi to silny duch, lecz jego właścicielka – Sally – to nierozsądna i nie panująca nad sobą szamanka. Korogashi jest w stanie jednym uderzeniem zniszczyć cały dom.

Ponchi i Konchi

Ponchi i Konchi to duchy lisa i szopa rodziny Asakurów przeznaczone do szkolenia Tamao. Często ją denerwują i wprowadzają w błąd, czego nie znosi Anna, dlatego też bardzo się jej boją. Jeden z nich przy kontroli ducha zmienia się w kuszę, drugi zaś w tarczę. Mają strasznie długie ogony. Medium tablica do wróżenia Tamao.

Mic

Mic jest wielkim, zwinnym, wyjątkowo szybkim oraz bardzo silny duchem-stróżem o postaci jaguara. Wraz ze swoim właścicielem, Chocolove, tworzą świetną parę zarówno na scenie, jak i w walkach szamańskich. Joco otrzymał Mica od swojego umierającego mistrza, Pascala Avafa. Medium Mica są szpony, które Chocolove zakłada na palce.

Jak przystało na komika, również imię jego ducha-stróża jest zabawą językową – bazowane jest ono na nazwisku muzyka rockowego, Micka Jaggera (Mic Jaguar). W swojej formie wielkiej kontroli ducha jego kształt i imię zostały z kolei ukute z marki samochodowej Jaguar.

Pascal Avaf

Pascal był nauczycielem Chocolove, idealistą, który wierzył w to, iż wiatr śmiechu odmieni świat. Atakiem Chocolove, w którym bierze on udział jest Ayers Rock. Z połączenia z Mickiem powstaje Jocouar.

Vanessa

Vanessa jest duchem-pająkiem, stróżem Cryslera. Jej atakiem jest użycie sieci do unieruchamiania ofiary, np. Milly. Nie jest mocnym duchem, choć gdy Crysler ukradł dzwonek wyroczni Milly, zdołała ona zamortyzować upadek autobusu ze skarpy.

Shikigami

Shikigami są małymi, niezbyt mocnymi, czy żywotnymi duszkami natury wzbudzanymi m.in. przez Yohmei. Były też pierwszymi duchami, które uczył się kontrolować Yoh pod okiem swojego dziadka. Małe, niebieskie oraz przezroczyste zawierają w sobie medium, zwykle mały listek, grudkę ziemi, czy papierek. Są zmorą z dzieciństwa Yoh (sposób testowania jego umiejętności), pokonuje je on po wyjściu z jaskini Yomi (tunelu Tartaru w polskiej wersji).

Silniejszymi formami tychże są Zenki oraz Kouki, strażnicy księgi Hao pokonane przez Annę, od tej pory na jej usługach.

Chimi morio

Są duchy natury, które kontrolują m.in. bracia Zen w swojej piosence-ataku Chimi Chimi Morio, być może nie różnią się naturą od shikigami Yohmei (mają tylko inną nazwę, choć Tamao wspomina o nich i nie mówi, iż jest to ten sam typ duchów). Ich medium również są różne drobiazgi takie jak liście, czy kamyki.

Kyonshii (jiang-si) / Zombie

Duchy na usługach rodziny Tao, kontrolowane za pomocą talizmanów.

Yugai

Yugai jest duchem potrafiącym bardzo dobrze posługiwać się kung-fu. Należy do Jinny, kuzynki Rena i Jun Tao. Zna techniki walki ninja, dlatego też nosi maskę, potrafi usypiać wrogów i ma możliwość powielania się. Po walce z Yoh ciało Yugai rozsypało się na kawałki. Medium: prawdopodobnie zwłoki.

Spirit of Fire / Duch ognia

Duch ognia jest kontrolowany przez Hao. Choć oficjalnie mówi się o nim, iż jest duchem ognia, to tak naprawdę składa się on ze wszystkich żywiołów, czyli ognia, wody, ziemi i wiatru oraz metalu. Ma opinię jednego z najsilniejszych duchów na Ziemi, tak więc sama myśl o stawianiu mu czoła może wydawać się głupotą. Pozostałe potężne duchy to Duch Ziemii, Wiatru, Deszczu i Błyskawic.

Medium, dzięki któremu można nad nim panować, jest zmienne (zwykle jest to tlen), co czyni go wyjątkowo trudnym przeciwnikiem. Wrogowie Hao na czele z drużyną Yoh pokonali go dzięki połączeniu furyoku zebranych w Dobie Village, którzy nie zgadzali się z Hao, co do jego planów względem ludzkości. Wykorzystując ofiarowaną, potężną moc wszyscy zdołali wyeliminować Ducha ognia oraz samego Hao Asakurę.

Great Spirit of Fire / Wielki Duch Ognia

Duch ognia Hao po wchłonięciu Króla duchów, większy od poprzedniego dziesięć razy (zatem zapewne tyle razy silniejszy), barwy żółtej. Medium i właściwości: nieznane.

Spirit of Overworld

Wielki duch ognia po połączeniu z duszą Hao lub Yoh[1].

Mama Opacho

Jest duchem stróżem Opacho. Medium: nieznane (być może włosy, gdyż po połączeniu Opacho zmienia wygląd na przypominający owieczkę).

Zenki, Kouki

Są to potężne shikigami służące Hao od ponad tysiąca lat. Pięciookie i wielkiej postury – jeden czerwony, drugi niebieski, posiadają do ataku topory. Zostały desygnowane przez Hao do obrony Księgi Szamanów, po jej otwarciu kontrolę nad nimi przejęła Anna.

Ostatecznie pod koniec drugiej serii Hao odzyskuje nad nimi kontrolę, jednak zostają one odesłane przez głównych bohaterów. Okazuje się wtedy, iż ich medium jest kartka papieru. Anna kontroluje je za pomocą jej 1080-ciu korali.

Arcyduchy X-laws

Arcyduchy to potężne i niebezpieczne istoty. Są one wiernymi i lojalnymi duchami-stróżami każdego z członków X-Laws. Jeżeli któryś z członków X-laws odejdzie wraz ze swoim arcyduchem, wtedy Jeanne (przywódczyni) odbiera arcyduchowi skrzydła i aureolę. Medium każdego z nich jest broń palna.

Duchy te w rzeczywistości są anioły i trzeba przyznać, iż rzeczywisście są pięknymi i dostojnymi opiekunami. Ciekawostką jest fakt, iż autor zdecydował się na użycie rzeczywistych imion serafów, cherubów, czy archaniołów. Oczywiście ich majestat nie oznacza, że nie potrafią bezwzględnie walczyć. Są zacięte, karne i nieustępliwe w czasie starcia. Podczas walki wykorzystują własne pięści, broń białą lub palną i co ciekawe znajdują się w formie Big Oversoul.

Jedną z ciekawszych zdolności arcyduchów jest możliwość połączenia się z innymi arcyduchami, bądź z "zwykłymi" duchami np. Morphin, co powoduje powstanie jednego potężnego arcyducha.
Marco – Michael,
Mina – Gabriel,
Venstar – Metatron,
Larch – Uriel,
Denbat – Raphael,
Cebin – Remiel,
Porf – Sariel,
Lyserg – Zeruel (Zeller),
Jeanne – Shamash (Mash) – strażnik Bramy Babilonu, medium: nieznane.

The King of Spirits / Król Duchów

Król duchów jest zbiorem duchów wszystkich żyjących dotąd istot i miejsce narodzin kolejnych, choć posiada własny umysł cele i rozum. Długość jego życia jest równa długości życia na ziemi. Medium: niema.

Duchy Silvy

Pięć duchów opiekujących się Silvą i pomagających mu w jego obowiązkach. Z ich połączenia powstaje totem-bazooka, którego ten używa w ataku totemu. Miejscem ich przechowania są srebrne pierścienie (ang. Silver Rings) z podobizną duchów, które Silva nosi na swoim ręku.
Silver Tail – spokojny kojot, umożliwia rozwijanie dużych prędkości (medium: ogon),
Silver Rod – spostrzegawczy wąż, służy do chwytania odległych elementów (medium: ząb),
Silver Wing – głośny orzeł, pozwala na lot (medium: pióro),
Silver Shield – inteligentny żółw, służy jako tarcza (medium: skorupa),
Silver Horn – enigmatyczny bizon (stale mówi "ja"), poprawia parametry kopnięcia (medium: róg).

Dodd

Dodd jest duchem potężnego niedźwiedzia, a zarazem stróżem Alana, strażnika lasu. Jego medium jest mała figurka niedźwiedzia.

Badbh

Badbh jest celtyckim bóstwem wojny, która w anime przybiera również postać pięknego dziewczęcia.

Jest duchem-stróżem Pino, który poznał ją wysłany w matecznik lasu do pewnej jaskini przez ojca, gdy będzie groziło mu niebezpieczeństwo. Gdy taki czas nastał Pino jako ok. ośmioletnie dziecko udał się po obiecaną pomoc Badby. Ta chciała go odesłać, dała mu jednak szansę żądając, aby ten wyciągnął posoch z bloku lodu (nawiązanie do excalibura i legendy arturiańskiej). Później kij ten staje się medium Badby.

W polskiej wersji, zapewne w nawiązaniu do żeńskiej postaci ducha lub w wyniku błędu tłumaczenia imię zmieniono na "Badba".

Manta Oyamada (Jack Ripper, Chucky)

W japońskiej, oryginalnej wersji i w mandze jej duch nazywa się Manta Oyamada, gdyż pierwotnie miała to być lalka voodoo Manty. Marie jednak przywiązała sie do niej emocjonalnie i od teraz lalka wszędzie jej towarzyszy.

Medium oczywiście jest sama lalka, duchem prawdopodobnie jest wspomniany Jack Ripper, czyli Kuba Rozpruwacz.

Dla ciekawych, skopiowałem to.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Darknes
Lekko wprawiony Szaman
Lekko wprawiony Szaman



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Darkness Forteca

PostWysłany: Śro 21:21, 08 Lis 2006  

o bosh znowu pisania hana ci się chce??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
11wojtek
Moderator
Moderator



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:25, 09 Lis 2006  

On to skopiował a nie napisał Darkness

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Darknes
Lekko wprawiony Szaman
Lekko wprawiony Szaman



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Darkness Forteca

PostWysłany: Czw 18:19, 09 Lis 2006  

11wojtek mogłem się spodziewać..




11wojtek:Czego ????


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Len
Średni Szaman
Średni Szaman



Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ścieszka centaura

PostWysłany: Pią 19:40, 10 Lis 2006  

ale pisania hana hehehe ale z poprzednich postów wiem że to tu wkleiłeś i chyba z wikipedi dużo osób z Wikipedi pisze itd.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
morty
Zaprawiony w boju Szaman
Zaprawiony w boju Szaman



Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: izumo

PostWysłany: Śro 19:55, 22 Lis 2006  

nom. zgadzam sie (znowuhehe)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Len
Średni Szaman
Średni Szaman



Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ścieszka centaura

PostWysłany: Pią 14:29, 24 Lis 2006  

znowu lekka przeginka morty

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
morty
Zaprawiony w boju Szaman
Zaprawiony w boju Szaman



Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: izumo

PostWysłany: Nie 19:23, 26 Lis 2006  

heheh (niewiem z czego sie tak smieje...)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Witam na stronie o Shaman King. Strona Główna -> Postacie i Duchy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
   
 
Opcje 
Zezwolenia Opcje
Kto jest na Forum Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Kto jest na Forum
 
Jumpbox
Kto jest na Forum
Skocz do:  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Theme FrayCan created by spleen & Download
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin